Terapeutický den

Terapeutický den

25.02.2020
Netradiční předávání pololetního hodnocení zažili naši žáci ve čtvrtek 30. ledna, kdy pro ně bylo připraveno terapeutické dopoledne. Žáci po skupinách procházeli jednotlivá stanoviště a mohli si vyzkoušet různé relaxační techniky.

Ze stavebnice MAGFORMERS mohli žáci skládat různé geometrické tvary, modely těles, domů, hradů, cest a nekonečné množství trojrozměrných objektů podle své představy a fantazie.

Na stanoviště RELAX se žáci i pedagogové přišli zklidnit, pohodlně ulehnout do spacáku a popřípadě i spát. Příjemnou atmosféru a zklidnění navodila relaxační hudba a četba příběhů paní učitelkou.

ARTETERAPIE nabídla žákům výběr z několika výtvarných technik. Tvořili z modelovací hmoty, skládali puzzle ze dřeva i papíru, vybarvovali antistresové omalovánky.

CANISTERAPII zajistila paní Martinková se svými čtyřmi psy. Po vzájemném seznámení žáků a psů proběhl komunikační kruh. Poté následovaly hry, při kterých si žáci se psy hráli s míčky a psími hračkami. Žáci se dověděli o smyslech a dovednostech psů, o signálech, které pes dává najevo svým tělem a o využívání psa v běžném životě. Byli seznámeni také s povinnostmi majitele psa. Při didaktických hrách si žáci vyzkoušeli a procvičili jemnou motoriku sbíráním různých pamlsků a hraček. V závěru se žáci se psy mohli pomazlit a učesat je.

Stanoviště SMYSLY bylo zaměřeno na lidské smysly, jako je hmat, čich a sluch. Všechny aktivity žáci prováděli se zavázanýma očima. Po senzomotorickém chodníku si vyzkoušeli bosýma nohama (vozíčkáři rukama) různé druhy povrchů, chůzi po kaštanech, plyši, šiškách, kamínkách a ledu. Rozeznávali vůně a zaposlouchali se do zvuků každodenního života.

Terapeutické dopoledne bylo pro žáky i pedagogy příjemnou změnou, proto bychom je v budoucnu opět rádi realizovali.

Více fotografií na FB

Další fotografie
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.JPG
21.JPG
22.JPG
23.JPG
24.JPG
25.JPG