Terapeutický den
Ze stavebnice MAGFORMERS mohli žáci skládat různé geometrické tvary, modely těles, domů, hradů, cest a nekonečné množství trojrozměrných objektů podle své představy a fantazie.
Na stanoviště RELAX se žáci i pedagogové přišli zklidnit, pohodlně ulehnout do spacáku a popřípadě i spát. Příjemnou atmosféru a zklidnění navodila relaxační hudba a četba příběhů paní učitelkou.
ARTETERAPIE nabídla žákům výběr z několika výtvarných technik. Tvořili z modelovací hmoty, skládali puzzle ze dřeva i papíru, vybarvovali antistresové omalovánky.
CANISTERAPII zajistila paní Martinková se svými čtyřmi psy. Po vzájemném seznámení žáků a psů proběhl komunikační kruh. Poté následovaly hry, při kterých si žáci se psy hráli s míčky a psími hračkami. Žáci se dověděli o smyslech a dovednostech psů, o signálech, které pes dává najevo svým tělem a o využívání psa v běžném životě. Byli seznámeni také s povinnostmi majitele psa. Při didaktických hrách si žáci vyzkoušeli a procvičili jemnou motoriku sbíráním různých pamlsků a hraček. V závěru se žáci se psy mohli pomazlit a učesat je.
Stanoviště SMYSLY bylo zaměřeno na lidské smysly, jako je hmat, čich a sluch. Všechny aktivity žáci prováděli se zavázanýma očima. Po senzomotorickém chodníku si vyzkoušeli bosýma nohama (vozíčkáři rukama) různé druhy povrchů, chůzi po kaštanech, plyši, šiškách, kamínkách a ledu. Rozeznávali vůně a zaposlouchali se do zvuků každodenního života.
Terapeutické dopoledne bylo pro žáky i pedagogy příjemnou změnou, proto bychom je v budoucnu opět rádi realizovali.